UA | RU
 
Україна
  • English for young kidsEnglish for young kids
    Запрошуємо на заняття

    Переконайтесь у якості та стандартах навчання міжнародного рівня на безкоштовному пробному уроці.

    Записатися зараз
  • English learning for childrenEnglish learning for children
    Найкращі викладачі

    Приєднуйтесь до всесвітньої еліти сертифікованих викладачів англійської мови!

    Відправити заявку
 

Формуємо у дитини бажання вчитися

11.10.16

Відсутність бажання та інтересу у дітей вчитися, отримувати знання – проблема, що непокоїть багатьох батьків.

Дехто пропонує ставити в приклад сьогоднішніх успішних людей, олігархів, лякає роботою двірником і вантажником, а хтось упевнений, що інтерес дитини до навчання залежить від вчителів і психологів. Інші ж пропонують радикальні способи вирішення цього питання: покарання за погані оцінки, позбавлення комп’ютера, телефону, прогулянок, спілкування з друзями.

Зароджується мотивація зовсім не в школі, а набагато раніше – ще в дитячому віці в домашніх умовах. Саме батьки розвивають в дитині бажання пізнавати нове і формують бажання вчитися. Підсумком формування мотивації до навчання є шкільна успішність. Але для багатьох школярів та їхніх батьків час, відведений для виконання домашніх завдань, стає щоденним випробуванням. Батькам доводиться багато раз закликати дитину сісти за уроки. Дитина не отримує задоволення від навчання, перебуваючи під постійним тиском дорослих і, як наслідок, повністю втрачає інтерес і бажання вчитися.

Дорослі часто говорять дітям про те, що не «будеш вчитися – станеш двірником». Така далека перспектива ніяк не впливає на мотивацію до навчання. Дитину цікавить найближча перспектива. Труднощі в навчанні формують небажання вчитися у тих, кого батьки не привчили їх долати. Як правило, такі діти не люблять вчитися. Причиною відсутності мотивації може бути і минулий невдалий досвід (два рази не вийшло, втретє не буду і намагатися). Батькам необхідно вчити дитину «не здаватися», а продовжувати прагнути успіху, вірити в себе та свої сили і тоді результат не змусить себе чекати.

У процесі навчання для дитини важливим є батьківський контроль і врахування індивідуальних особливостей дитини: коли краще сісти за уроки, які завдання виконувати в першу чергу, коли робити паузи та ін. Іноді дитина не вміє працювати з текстом – вчіть виділяти головну думку, переказувати її. Якщо не вдається сісти за уроки вчасно – привчайте до самоконтролю.

Важливо створювати для дитини зону найближчого розвитку, а не виконувати те, що можна (хоча і з труднощами) зробити самостійно. Наприклад, не треба показувати, як справитися із задачею, вирішуючи її замість дитини, а краще створити таку ситуацію, коли хоча б частину завдання виконує дитина. «Ти намагався, молодець. Але ти допустив дві помилки. Знайди їх». Такий процес триваліший, але більш правильний.

Питання матеріального заохочення дітей за гарне навчання батькам слід вирішити для себе самостійно. А ось заохочувати дітей за гарне навчання спільними походами (в цирк, на каток, в боулінг) цілком прийнятно, крім того попутно батьками вирішується ще одне важливе завдання: цікаве спілкування зі своєю дитиною, задоволення потреби дитини бути частиною сімейної системи.

Не очікуйте негайних успіхів – зніміть з цього приводу «рожеві окуляри». Можуть бути падіння, «топтання» на місці. Але якщо ви будете послідовно і систематично працювати над питанням підвищення навчальної мотивації своєї дитини, то неодмінно буде зліт.

Дуже важливий у навчальній діяльності та формуванні у школяра бажання вчитися є навик самоконтролю. Адже не секрет, що багато помилок у дітей виникають через неуважність. І якщо дитина навчилася перевіряти себе після того чи іншого виду діяльності, кількість помилок різко скорочується – а якщо помилок менше, то і мотивації до нових досягнень стає більше. Пограйте разом дитиною в ігри, у яких слід перевірити ваші знання.

Основне завдання батьків – це не просто закласти в голову дитини мотиви, а створити такі умови, таку обстановку, в яких дитині самій захочеться вчитися.