UA | RU
 
Україна
  • English for young kidsEnglish for young kids
    Запрошуємо на заняття

    Переконайтесь у якості та стандартах навчання міжнародного рівня на безкоштовному пробному уроці.

    Записатися зараз
  • English learning for childrenEnglish learning for children
    Найкращі викладачі

    Приєднуйтесь до всесвітньої еліти сертифікованих викладачів англійської мови!

    Відправити заявку
 

Яку методику обрати для вивчення англійської мови

11.10.16


Колись давно, коли всі люди планети говорили однією мовою, було досить легко порозумітися, працювати, відпочивати. Коли ж стався поділ мов після славнозвісної Вавилонської вежі, люди розгубилися. Виникла потреба перекладачів.

Людей, котрі могли перекладати, завжди цінували, поважали. Зрештою, професія перекладача завжди була престижною. Вона наділяла людину певним статусом і відчиняла двері в більш високі прошарки суспільства.

Часи змінюються, однак позиція перекладача на суспільному ринку не просто не знецінилася, а, навпаки, зросла. Більш того, ринкові відносини стали більш просторі, тому необхідність знати іноземну мову набула небувалої величини. На сьогодні кожна людина — від малого до старого, – намагається вивчити хоча б одну іноземну мову, як правило, англійську. І тому не дивно, що останнім часом ринок освітніх технологій рясніє безмежним розмаїттям способів і методик вивчення саме цієї мови. Все більше і більше людей цікавиться методологічними напрацюваннями, що свідчить про підвищення культури споживання інтелектуальної продукції. Розгублені батьки все частіше завмирають перед книжковими полицями з лінгвістичною літературою та медіа-посібниками, все більше інформації  переглядають в інтернеті і все більш прискіпливо перелистують довгий список рекламних оголошень. На жаль, в наш час найважливішим критерієм для багатьох все ж таки залишається питання ціни, однак чи найрезультативніший? Сумніви також і від того, що багато нового і невідомого — чи можна довіряти сучасним розробкам, чи все ж таки надавати перевагу добре зарекомендувавшим себе «брендам»?

Ні для кого не секрет, що наприкінці ХХ ст. в нашій державі відбулася  революція в методах викладання англійської мови. Раніше всі пріоритети без залишку віддавалися граматиці, майже механічному оволодінню вокабуляром, читанням та літературному перекладу. Це принципи “старої школи”, яка (варто віддати їй належне) все ж приносила плоди, але якою ціною? Оволодіння мовою здійснювалося за допомогою довгої рутинної праці. Завдання пропонувалися досить одноманітні: читання тексту, переклад, запам’ятовування нових слів, переказ, вправи по тексту. Іноді, заради необхідної зміни діяльності, – твір або диктант, плюс фонетичне муштрування в якості відпочинку. Коли пріоритети віддавалися читанню і роботі над “топіками”, реалізовувалася тільки одна функція мови – інформативна. Не дивно, що мову добре знали одиниці: тільки дуже цілеспрямовані і працелюбні люди могли оволодіти нею на високому рівні. Зате за ступенем володіння граматикою вони могли сміливо змагатися з випускниками Кембриджу! Щоправда, за працю отримували хорошу компенсацію: професія викладача іноземної мови чи перекладача вважалася у нас вельми престижною.

Зараз для досягнення такого раніше високого соціального становища теж потрібно чимало старанності, завзятості і щоденної праці. Але воістину «революційним» є те, що мова стала в тій чи іншій формі доступнішою. І пропозиції все більше орієнтовані на споживача.
Про відгалуження мовних шкіл саме для дітей можна довго говорити. В світі існує багато методик, які заслуговують окремої уваги — і кожна з них по-своєму результативна, по-своєму оригінальна, по-своєму цікава. Не секрет, що для малечі завжди використовується принцип гри — найбільш близький для дітей і найбільш їм зрозумілий. Одначе тільки на грі далеко не заїдеш. Тут треба підключати напрацювання років, дослідження колег, здобутки дитячих психологів та цілої плеяди спеціалістів.

Серед найпопулярніших і найвідомiших у світі методик з вивчення англійської мови знаходиться методика відомого британського лінгвіста Хелен Дорон, яка досить глибоко увійшла в життя багатьох дітей і має достатньо високі показники і результати. Її досвід нараховує 28-м рокiв в 32-х країнах світу, що само по собі говорить про вибір батьків та пріоритетність серед інших мовних шкіл, про довіру європейським стандартам навчання.
Витоки методики йдуть у далекий 1984 рік, коли лінгвіст Хелен Дорон сама була мамою і шукала курси для своєї доньки. Ось тільки курси музичні. Вона була досить прискіпливою у виборі, оскільки сама була викладачем і знала, як важливо підібрати правильну школу і методику. Її зацікавила методика Шинічі Сузукі, яка мала досвід і унікальність. Учитель був переконаний: музичні здібності – не вроджений талант, а здатність, яку можна розвинути.

Будь-яка дитина, яку навчають належним чином, може розвинути музичні здібності так само, як всі діти в світі розвинули здатність говорити мовою своєї матері.

Як це відбувається? Інтуїтивно!

Хелен відразу провела аналогію в сторону англійської мови, адже це була її робота і її хобі. Вона швидко зрозуміла, як принцип Сузукі може позитивно розвивати мовні здібності дітей при вивченні іноземної мови. Адже мама не вчить дитину розмовляти спеціально, це відбувається само собою: вона говорить своїй дитині ласкаві слова, розповідає їй казки, повторює перші звуки, які видає дитина. Таке спілкування, як сказав Сузукі, напевно є найпершою формою музикування, адже інтонації мами і малюка в цей момент нагадують не суху мову, а пісню!
І Хелен зрозуміла: якщо діти можуть вивчати музику як мову, то чому не можна вчити мову, як музику?

– Діти вчать нюанси рідної мови через повторюване прослуховування, таким же шляхом ми повинні слідувати, розвиваючи музичний слух, – говорив Шинічі Сузукi про вивчення музики. – Кожен день діти повинні прослуховувати твори, які вони вивчають. Це допоможе їм зробити швидкі успіхи. Діти будуть намагатися грати так само добре, як і виконавець на записi. За допомогою цього методу діти виростають особистостями з хорошим музичним смаком. Це найбільш важлива частина тренування музичних здібностей.

Цей принцип лінгвістові і викладачеві Хелен Дорон досить сподобався – вона бачила результати в музиці і зрозуміла, що обов’язково досягне високих показників у вивченні мови. Тому у своїй методиці вона впроваджує обов’язкове щоденне прослуховування дисків і перегляд відео – правильна вимова повинна відкладатися на рівні підсвідомості, тобто в тому прошарку пам’яті, звідки вона буде виринати при першій же необхідності.

Також вона зрозуміла, що успіх забезпечить комплексне поєднання таких факторів як:

  • активне прослуховування
  • мотивація
  • повторення
  • навчання без букв на початковому етапі
  • послідовність у навчанні
  • невеликі групи
  • гра
  • залучення батьків
  • любов

Навчання без букв для малюків – це також не випадковiсть. Часто батьки запитують, чому не використовується зорова пам’ять малюків, чому під картинками не прописуються слова, які позначали б те, що на них зображено. Справа в тому, що діти на уроці повинні тримати фокус уваги і не заучувати інформацію. Їм легше сприймати асоціативний супровід – картинки, іграшки, мультики, – але без всiляких символів. Це найбільш важливий фактор поліпшення пам’яті і прискорення процесу навчання. Поступово програма наповниться потрібним алфавітним комплектом – прописи, склади, слова. Інструкції з читання даються відповідно до віку і здібностей учня, які найкраще розкриваються через щоденні звички. Навчаючись говорити мовою матері, дитина спочатку намагається відтворити звуки і слова на слух, а вже набагато пізніше вчиться читати. Так і з іноземною мовою – це природно. Вчити читати потрібно вже тоді, коли у дитини досить розвинене слухове сприйняття, навички говорити хоча б короткими фразами і пам’ять, яка наповнена хоча б елементарним лексичним запасом.

Методика Хелен Дорон всесторонньо розвиває дітей. Поєднання різних вправ, які націлені на різнобічний розвиток, роблять заняття цікавими і веселими. Ранній початок дає певні переваги, аналогічні ранньому читанню, раннім заняттям математикою і т.д. При гарній організації навчального процесу у дітей не виникає кризи після перших років занять іноземною мовою (згадайте, скільки ваших друзів кидали мовну школу, як тільки починалися перші труднощі). Діти люблять уроки англійської, їм подобається сам процес отримання знань – ненав’язливий і простий, щирий, веселий, цікавий. Тут на уроках немає заборон і табу – все побудовано на добровільній діяльності і віддачі, повазі і любові до дітей. Тут не здаються при перших же труднощах – тут вчаться їх долати. Тому кожен талант буде відкритий і реалізований, а кожна дитина буде щасливою!