UA | RU
 
Україна
  • English for young kidsEnglish for young kids
    Запрошуємо на заняття

    Переконайтесь у якості та стандартах навчання міжнародного рівня на безкоштовному пробному уроці.

    Записатися зараз
  • English learning for childrenEnglish learning for children
    Найкращі викладачі

    Приєднуйтесь до всесвітньої еліти сертифікованих викладачів англійської мови!

    Відправити заявку
 

Відмінна робота!

11.10.16


Чому похвала і заохочення формує почуття власної гідності у вашої дитини?

Діти не народжуються з етикеткою “Поводитися з обережністю”, хоча мали б. З найперших днів на них впливає що ви говорите і як ви це говорите. Що таке похвала, і як ви можете використовувати її, щоб заохочувати дітей і формувати їх самооцінку?

“Ти зробив це добре”. “Мені подобається, що ти робиш”. Ці слова похвали дають дітям гарне почуття, що підвищує впевненість в собі і формує їх самооцінку. Коли ви показуєте своє схвалення і говорите «Ух-ти, як здорово!», діти розуміють по вашому тону і словами, що ви їх приймаєте і схвалюєте. Будь вашій дитині тиждень, місяць, рік або десять років, діти все одно реагують на похвалу.

З іншого ж боку, діти, які виросли в середовищі, де весь час критикують, будуть мати низьку самооцінку на все життя, тому що їм дуже складно буде відновити свій позитивний образ в майбутньому. Якщо діти не відчувають себе прийнятими такими, якими вони є, вони відчувають бажання бути замкнутими, закриватися від спілкування. Дослідження показали, що діти, які не відчувають себе «досить впевнено», будуть вчитися не в повну силу своїх можливостей.

Доктор Гленн Доман з Інституту Досягнення Людського Потенціалу бачив величезний вплив похвали і заохочення на розвиток дітей. Є деякі батьки, які виховують дитину так, що він (або вона) отримує похвалу миттєво, менш ніж за секунду. Вони кажуть: «О, милий … О, люба …» А дитина чує: І це найкраще, що ти зміг зробити?». З іншого боку інші, які так само миттєво хвалять свою дитину, але кажуть при цьому: Молодець! Ти зробив це дуже добре!», дитина думає: «Як здорово! Я зроблю це ще раз!». Плоди такої похвали величезні.

Заохочення може зміцнити хорошу поведінку або бути мотивацією до гарної поведінки дитини і досягненню поставлених цілей. Можливо, вони проявляють неналежну поведінку, наприклад, наслідуючи поведінку іншої дитини. Правильною відповіддю дитині тут може бути: “Це не те, як потрібно поводитися, і ми не потерпимо, якщо ти зробиш це знову”. Після цього розкажіть дитині, як правильно чинити і поясніть, як слід це робити. Тепер ви можете запитати: “Ти розумієш?» Коли вона відповіла “так”, ви можете відповісти: “Добре!”, І підсилити його позитивну поведінку.

Ви можете використовувати заохочення при навчанні дітей алфавіту або збагаченні їх словникового запасу. Коли ви показуєте дитині картинку миші, а вона відповідає “кішка”, ви повинні відповісти: “Це миша”. Потім, коли він відповідає, “миша”, ви повинні сказати: “Так, це миша! Молодець.” Діти забули, що вони відповіли неправильно, в той час як ви надали правильну відповідь і доповнили схваленням.

Якщо ви маєте справу з неадекватною поведінкою або неправильною відповіддю дитини, то важливо показати дітям правильну відповідь, отримати їх згоду, і хвалити їх, коли вони правильно реагують. Справа лише в схваленні в вашому спілкуванні з дітьми і частому повторенні, щоб дитина чітко зрозуміла викладену думку.