UA | RU
 
Україна
  • English for young kidsEnglish for young kids
    Запрошуємо на заняття

    Переконайтесь у якості та стандартах навчання міжнародного рівня на безкоштовному пробному уроці.

    Записатися зараз
  • English learning for childrenEnglish learning for children
    Найкращі викладачі

    Приєднуйтесь до всесвітньої еліти сертифікованих викладачів англійської мови!

    Відправити заявку
 

Жести як інструмент вивчення мови

26.10.17

Вивчення мови, особливо іноземної, – це складний, творчий та цікавий процес. Також це – неабияке випробування для учнів, і, власне, для вчителів! Треба врахувати безліч факторів, застосувати різні методики, підходи та інструменти.

Всім відомо про важливість читання, говоріння та письма у процесі вивчення мови, але як щодо не таких очевидних, але не менш ефективних інструментів в арсеналі викладача, як, наприклад, мова жестів?

Мова жестів
Мова жестів – це, перш за все, мова, і ми можемо вдало користуватися нею для спілкування. Погодьтеся, що, потрапивши до іншої країни, мовою якої ви не володієте, за необхідності встановлення контакту, так, чи інакше, – ви застосуєте жестикуляцію. За допомогою жестів можна спілкуватися навіть із малюками, які ще не говорять рідною мовою. А, оволодівши спільним словником жестів, батьки та інші родичі зможуть завжди знати, як почувається малеча, чого вона хоче, чи, раптом, її щось непокоїть. Власне, на заняттях в Helen Doron ми використовуємо мову жестів не тільки із малюками. Жестикуляція і найпростіші рухи допомагають запам’ятовувати і, таким чином, вивчати пісні і навіть нову лексику й дорослим студентам.

Візуальний маркер

Тут варто сказати про другу, дуже важливу функцію мови жестів. Вона слугує своєрідним маркером, особливо для тих студентів, основний канал сприйняття інформації яких – візуальний. Не зайвим буде нагадати, що змалечку важливо розвивати всі канали сприйняття. У маленьких дітей вони розвиваються одночасно і є рівноправними, адже з перших днів маленької людини поток інформації просто шалений. У подальшому один або декілька каналів сприйняття, як правило, стають лідируючими.

Як розвивати канали сприйняття

Для розвитку кінестетичного каналу, на заняттях наші студенти багато рухаються, куштують овочі та фрукти, торкаються різних текстур; для аудіального – слухають, відтворюють звуки, співають та грають на інструментах; а для візуального – користуються флеш-картами, малюють, показують жестами нові слова, вирази та цілі пісні. Тобто, повертаючись до мови жестів, достатньо підсилити презентацію нової лексики простими рухами, щоб у подальшому використати зворотній звʼязок: показати жест і натомість отримати слова, фрази або навіть цілі речення.

Англійська мова жестів
По-третє, мова жестів допомагає розвинути фантазію та збагатити образність мови того, хто її використовує. Мабуть, всі знайомі із грою “Крокодил”, де слово, фразу, висловлювання, поняття, або, навіть приказку, треба пояснити за допомогою жестів. У кожної людини свій хід думок, своя логіка вибору алгоритму дій у тій чи іншій ситуації. Намагаючись донести інформацію, ми перебираємо велику кількість жестів, образів, способів пояснення. Застосовуючи такий інструмент на занятті, як спосіб перевірити вже вивчену лексику, а також, підсилюючи жестами викладення нового матеріалу, ми розвиваємо фантазію наших студентів, розгалужуємо систему можливих варіантів.

Здивування англійською

Не зайвим буде сказати про те, що вчаться і вчителі у своїх студентів, і, таким чином, збагачують свій “словник”. Наприклад, можна висунути язика, притиснути зігнуті руки до грудей і часто активно дихати – це собака! Можна прикласти долоні до голови, наче вуха, гарчати або гавкати і це також собака. А можна махати рукою ззаду, наче хвостом, і пробігтися кімнатою, це також буде способом яскраво показати собаку!

Поставте своїй дитині таке завдання – придумати якнайбільше способів показати щось просте і добре знайоме, і, ми щиро переконані, що вона вас здивує, бо фантазія не має меж і кордонів, і, розважаючись у такий спосіб, немає правильних чи хибних відповідей. Візьміть мову жестів у свій арсенал інструментів вивчення мови, а також повсякденного спілкування адже це – спосіб дізнатися більше, а, отже, стати розумнішим і кращим за себе попереднього.

Олена Шевченко,
Викладач навчального центру “Англійська Хелен Дорон” у Києві