Чи звертали ви увагу, що часто в школах та університетах при вивченні іноземної мови, ми робимо безліч вправ на переклад, пишемо словникові диктанти, де спочатку чуємо рідну мову, а потім перекладаємо на англійську? Учні вчать нові слова, граматичні конструкції, витрачають на це багато часу, але говорити так і не можуть. В дітей виникає мовний бар’єр і найпоширеніша проблема яка з’являється: “Я довго думаю, перш ніж щось сказати англійською” – Звісно, адже спочатку в голові текст рідною мовою, який часто неможливо дослівно перекласти. Наприклад як сказати “ У мене є ідея” – “ I’ve got an idea” дослівно перекласти фразу “ У мене…” неможливо.
В основі методики Хелен Дорон лежить комунікативний підхід навчання. Основна мета – навчити дитину вільно виражати свої думки, розуміти англійську на слух. Ми вчимо не тільки говорити, а й думати англійською. Часто батьки мене запитують “Як дитина запам’ятає тварин, якщо я не поясню, що cat – це котик, а dog – це собачка” – Але звідки дитина знає, що собачка це собачка?
Коли дитина народжується, вона як чистий аркуш: ми їй показуємо та розказуємо назви предметів, дій, вона чує наші мовні конструкції і вчиться говорити. Так і в іноземній мові! На заняттях ми не використовуємо перекладу взагалі, дитина повністю занурюється в англомовне середовище, де ми навчаємо англійській природньо, за допомогою гри та живого спілкування.
Якщо це англійська для малюків, викладач спочатку показує іграшки, флешкарти, реальні предмети, де діти можуть їх взяти в руки, погратись і непомітно для себе вивчити назву. Дитині не потрібний переклад, вона бере яблуко в руки і знає що це “apple” , “carrot ” , “banana” і так далі. Дитина чує граматичну конструкцію “The carrot is crunchy” один раз, два , спробує моркву, відчує яка вона хрустка, а на третій раз і сама це скаже, без примусу, без зазубрювання. Для дітей заняття – це гра, де вони легко починають говорити, будують діалоги і веселяться.
Старші діти та підлітки більше працюють з книжками, де, звичайно, відсутні вправи на переклад. Натомість є типові конструкції, які вживаються в мовленні, ми їх опрацьовуємо в аудіозаписах і текстах для читання. Також для підлітків розроблені цікаві додатки, де вони прослуховують всі тексти озвученні носієм мови. Звісно, ми багато розмовляємо та працюємо над акцентом, інтонацією. З кожним новим уроком ми бачимо, наскільки впевненими в собі стають студенти, адже їхнє мовлення звучить природньо і вони можуть вільно виражати свої думки. Наша ціль – допомогти студентам мислити англійською як своєю рідною мовою і отримувати задоволення від навчання.
Спробуйте і Ви! Записуйтесь на безкоштовне демонстраційне заняття.